close

好久不見 新單元的英文歌一直拖到現在才進行第二部曲~

整個就是懶洋洋阿~難怪英文都不進步~

歌手:Owl City 貓頭鷹城市
專輯:Ocean Eyes (Deluxe Edition) 海洋眼眸 (限量加值盤)
年代:2010
歌名:Vanilla Twilight 香草星空

歌詞:

The stars lean down to kiss you   繁星彎下腰來親吻妳
And I lie awake and miss you   我無法入睡不斷想妳
Pour me a heavy dose of atmosphere 給我一濟大氣的藥量

'Cause I'll doze off safe and soundly 這樣我才能安睡
But I'll miss your arms around me 但我依然還念妳雙臂環繞我的感覺
I'd send a postcard to you dear 親愛的 - 我會寄張明信片給妳
'Cause I wish you were here  因為我希望此刻妳在我身邊

I'll watch the night turn light-blue  我會看著天空慢慢過渡到淺藍 
But it's not the same without you  但沒有妳在身邊 - 一切都暗淡無光 
Because it takes two to whisper quietly  因為需要兩個人才能低聲細語

The silence isn't so bad  寂靜並沒有那麼糟糕 
Till I look at my hands and feel sad  直到我低下頭看著我的手才難過起來 
'Cause the spaces between my fingers 因為在那手指間的空隙 
Are right where yours fit perfectly  只有妳的手才能完美填補

I'll find repose in new ways  我會再換個新姿勢  Though I haven't slept in two days  儘管已經兩日無眠 
'Cause cold nostalgia chills me to the bone  因為鄉愁依舊刺骨寒冷 
But drenched in vanilla twilight  但在香草星空的籠罩下 
I'll sit on the front porch all night  我願意一整晚都坐在門廊前
waist-deep in thought because  沉浸在如齊腰深般的思念中 
When I think of you I don't feel so alone  當我想起妳時 - 我並不孤單

I don't feel so alone……  我不會覺得孤單......
I don't feel so alone……  我不會覺得孤單......

As many times as I violet  每一次我眨一下眼睛
I'll think of you tonight  我就多想念你一次 - 今晚
I'll think of you tonight  我就多想念你一次 - 今晚

When violet eyes get brighter  當紫羅蘭色的眼睛變的明亮時
And heavy wings grow lighter  當沉重的羽翼變得輕盈時
I'll taste the sky and feel alive again  我會嘗一嘗天空的味道 - 感覺好像又活過來了

And I'll forget the world that i knew 然後我會忘記我所熟知的世界
But I swear I won't forget you  但我發誓我絕不會忘記妳
Oh if my voice could reach  噢 - 如果我的聲音可以穿越過去
Back through the past
I'd whisper in your ear  我會在妳耳邊輕輕的說
Oh darling I wish you were here   親愛的 - 我多希望妳在這裡

生字:

1.lean v. 靠在..上

2.lie vi.躺/臥(也有撒謊的意思)

3.pour /por/vt.倒.灌.注

4.dose /dos/n.(藥物等的)一劑

5.atmosphere n.大氣

6. doze off ph.打瞌睡

7.repose n.歇息

8.nostalgia n.鄉愁

9.chill vt.使...變冷

10.bone n.骨頭

11.drench vt.使..溼透.浸濕/drεntʃ/

12.waist-deep a.齊腰深的

13.blink vi.眨眼

14.violet n.紫羅蘭 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    hwechang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()